
Gemeenten - Wmo
Samen bevorderen we de zelfredzaamheid van de inwoners
Toekomstbestendige partner
Het Sociaal Domein is aan veel veranderingen onderhevig en de druk op de gemeentelijke budgetten wordt alsmaar groter. Daarnaast neemt het aantal aanvragen toe en doordat mensen langer thuis wonen, worden deze complexer. Hierop anticiperen vergt een hecht partnerschap met een flexibele leverancier die meedenkt en meebeweegt. Door de manier waarop RSR Wmo is ingericht, met lokale vestigingen en korte lijnen, zijn wij als geen ander in staat om te schakelen daar waar nodig.
Vast team
Wij werken altijd met een vast Wmo-team per contract. Zo heeft elke gemeente en haar inwoners altijd vaste contactpersonen, kunnen we snel schakelen en creëren we vertrouwde en korte lijnen.


Lokale betrokkenheid
Wij werken daarom altijd vanuit lokale vestigingen. Hiermee bieden we kleinschaligheid en lokale betrokkenheid, zijn we dichtbij onze cliënten en dus snel ter plaatse. Onze medewerkers wonen in de regio, kennen het gebied en haar inwoners.
Voor cliënten die graag zelf op pad gaan voor onderhoud, zijn wij zichtbaar in de wijk aanwezig met onze mobiele servicepunten en op lokale evenementen. Zo benutten we meteen de eigen kracht van uw inwoners en doen we een beroep op zelfredzaamheid.
Complex maatwerk
Juist bij complex (individueel) maatwerk is het belangrijk dat de gehele klantsituatie in een zo vroeg mogelijk stadium goed wordt overzien. En dat de aanvraag en levering van een hulpmiddel zo snel mogelijk en in één keer goed gaat. Onze adviseurs werken daarom nauw samen met uw Wmo-consulenten en andere professionals. Zo bundelen we de expertise van alle specialisten en wordt de meest optimale hulpmiddelenset voor de cliënt geïndiceerd.
Complex maatwerk leveren we vanuit eigen huis met ons ‘team Specials’. Dit team bestaat onder andere uit adaptatietechnici, die in onze eigen werkplaats vele maatwerkoplossingen zelf maken en produceren. Zo borgen we de kwaliteit en veiligheid van het hulpmiddel.


Tevreden cliënten
Er is niets mooiers dan om iemand zijn mobiele vrijheid weer terug te geven. Dit willen wij bij RSR Wmo zo goed mogelijk doen. Daarom meten wij het kwaliteitsniveau van onze dienstverlening continu. Gedurende de eerste helft van 2020 scoorden we bij circa 750 cliënten in de gemeenten een 8,9 op algehele prestatie.

Persoonlijk advies nodig?
Wij zijn 24 uur per dag beschikbaar.
Bel RSR Wmo via 0900 – 77 88 99 0.
Of stuur ons een e-mail.