27 oktober 2022

“Er wordt buiten de kaders gedacht, dát is RSR”

Wooninstelling Elver is expert in de begeleiding en behandeling van mensen met een zeer ernstig tot zeer licht verstandelijke beperking van alle leeftijden en voor mensen met een complexe zorgvraag.
De samenwerking tussen Elver en RSR gaat al twaalf jaar terug.  

Een langlopende, succesvolle samenwerking waar zowel ergotherapeute Lonneke Hendriks vanuit Elver als adviseur en collega Sjaak Sessink vanuit RSR, veel energie uit halen. Samen met Sjaak gingen we langs bij Elver om de samenwerking onder de loep te nemen.

Alles kan, niets is te gek
Lonneke werkt al bijna vijf jaar voor Elver. Met haar vrolijke, open blik en haar enthousiasme voor het vak staat zij iedere dag klaar voor haar cliënten. Als we Lonneke vragen wat haar werk zo uniek maakt, antwoordt zij heel direct: “Iedere dag opnieuw wil ik het beste voor mijn cliënten. Soms vergt dat wat creativiteit, wat uitdaging en wat improvisatie, maar dat is wat mijn vak zo mooi maakt. RSR is daarin een hele prettige teamgenoot. Alles kan, er wordt écht vanuit de cliënt gedacht.”

De samenwerking tussen Elver en RSR is zo prettig volgens Lonneke vanwege het laagdrempelige contact. “Even snel iets kortsluiten, geen standaard berichten, dat is heel erg fijn omdat er ook geen standaard cliënten geholpen worden bij Elver. Technisch is er veel mogelijk, Sjaak denkt altijd mee. En er wordt buiten de kaders gedacht, dát is RSR.

Proactief
Een voorbeeld hiervan is dat er werd geconstateerd dat een type rolstoel sneller stuk gaat. Sjaak is dan degene die met technische oplossingen komt: “Een extra stang hier of een stukje afslijpen daar, dan kan dat onderdeel niet meer kapot”. Dat soort oplossingen, daar houden ze bij Elver van.
De proactieve instelling van Sjaak samen met zijn kennis en kunde laat zien wat allemaal mogelijk is. Dit combineren met de scherpe constateringen en cliëntkennis van Lonneke als ergotherapeut, dat maakt dat de bewoners van Elver altijd een hulpmiddel hebben dat hun mobiliteit en zelfredzaam vergroot.

Nauwe relatie
RSR zet altijd de klant voorop, vindt het belangrijk om de beste oplossingen te vinden voor de cliënten en om een nauwe relatie te hebben met de instellingen. Als we Lonneke vragen of zij RSR daadwerkelijk zo ervaart, antwoordt zij direct “Ja!”. Sterker nog, er verschijnt een lach op haar gezicht en bevestigt dat de nauwe relatie hoog in het vaandel staat.

Ook als Sjaak geen afspraken heeft staan met Lonneke, zeggen ze elkaar altijd even gedag en maken ze tijd voor elkaar om kort bij te kletsen. Ook Sjaak kan dit bevestigen. De relatie tussen Elver en RSR wordt door beide partijen als zeer waardevol, uniek en kundig ervaren.

Klantverhaal RSR & Elver