August 11, 2020

Thijs Middag, vestigingsmanager RSR Nieuwleusen

“Het belangrijkste is en blijft dat we ten alle tijden onze cliënten blijven helpen, op wat voor manier dan ook.”

Inmiddels ben ik alweer 11 jaar werkzaam in de branche. Het is geen bewuste keuze geweest om in de revalidatietechniek werkzaam te zijn. Ik heb de opleiding Bewegingstechnologie gedaan en ik wist wel dat ik iets met techniek, sport en mensen wilde gaan doen. Toen ik uiteindelijk de keuze heb gemaakt, door de combinatie tussen techniek en mensen, begon ik als adviseur. Op 22-jarige leeftijd ging ik op pad met m’n busje om mensen te helpen aan een hulpmiddel, waarbij ik technische en medische kennis met elkaar kon combineren.

Gedurende elf jaar in de branche maak je het nodige mee en sommige dingen blijven je voor altijd bij. Zo kwam ik op een gegeven moment een jongetje van twee tegen, die terminaal ziek was. Hij woonde in een gemeente die bediend werd door onze concullega’s. Helaas kon het jongetje niet snel geholpen worden en werd ik door de consulent van de gemeente gebeld of ik iets kon betekenen. Door een prachtige samenwerking tussen de fabrikant, welke de onderbrekende onderdelen heel snel kon leveren, een kuipje van een andere vestiging van RSR en een onderstel welke we zelf in huis hadden, was het mogelijk om het geheel zeer snel te assembleren. Na de assemblage heb ik zelf het hulpmiddel op een vrijdagavond afgeleverd. Het instellen van de kindervoorziening was op dat moment zeer dankbaar om te doen, omdat de ouders zo afhankelijk waren van het hulpmiddel. Het is mooi als dat allemaal samenkomt. Je weet wat het betekent voor zijn ouders en voor het kindje zelf. Daar doe je het voor!

“Door een belletje op woensdag om samen te werken, om dit kindje te helpen, is het ons gelukt om op vrijdagavond het hulpmiddel te leveren.”

Ik vind het heel erg leuk om met mensen bezig te zijn, mensen te helpen. Dat spreekt mij het meeste aan in mijn werk. Met de kennis en ervaring die ik zelf heb opgedaan als adviseur, kan ik onze adviseurs, servicemonteurs, maar ook de verkoop binnendienst ondersteunen en aansturen. Ook gemeenten en instellingen weten me te vinden als ze een vraag hebben. Ik ben hun eerste aanspreekpunt. Als vestigingsmanager sta ik nu iets verder van onze cliënt af, maar in de aansturing van mijn team kan ik nog steeds mijn steentje hieraan bijdragen. We kijken samen hoe we onze cliënten zo goed mogelijk kunnen ondersteunen.

“Samen kijken we hoe we eventuele problemen kunnen oplossen, zodat onze cliënt zo goed mogelijk geholpen wordt.

Het belangrijkste is en blijft dat we te allen tijde onze cliënten helpen, op wat voor manier dan ook. Om dat te kunnen, staan we ook altijd voor elkaar klaar en helpen we elkaar, iets wat we binnen RSR op alle vestigingen weten te bereiken. Dat is de kracht van RSR. De betrokkenheid van onze medewerkers maakt dat wij succesvol zijn. Ook door het persoonlijke contact in de buitendienst, zorgen we ervoor dat klanten en cliënten altijd een vast aanspreekpunt hebben. Dat maakt het persoonlijker en prettiger om met elkaar samen te werken. Op onze vestiging is het zelfs zo dat we regelmatig bezoek krijgen van cliënten, soms voor een reparatie en soms zonder aanleiding gewoon voor een kopje koffie. Dat laat de mooie verbinding zien tussen ons team en onze cliënten.