Werken bij RSR

Onderhoud en tips

Het mandje van mijn hulpmiddel is los, kan ik dit zelf verhelpen?

Zit het mandje van uw hulpmiddel los? Misschien kunt u het zelf of iemand in uw omgeving het mandje weer op uw hulpmiddel bevestigen. Lukt dit niet of is het mandje afgebroken? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

De verlichting van mijn elektrische hulpmiddel doet het niet meer?

Wellicht is de lamp stuk. Vervang daarom eerst de lamp of vraag iemand in uw omgeving om dat voor u te doen. Werkt de verlichting daarna nog steeds niet? Of kunt u de lamp niet zelf vervangen? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Mijn stokhouder zit los, wat moet ik doen?
  1. Als uw stokhouder los zit, kan het zijn dat het riempje stuk is.
  2. Als de stokhouder zelf stuk is, bestellen we voor u een nieuwe stokhouder.

Neem in beide gevallen contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

De stoel van mijn scootmobiel kan ik niet meer vastzetten, wat moet ik doen?

Als u uw stoel niet meer kunt vastzetten, is de stoelvergrendeling stuk. Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Mijn hulpmiddel maakt tijdens het rijden een tikkend/ratelend geluid, hoe kan ik dit oplossen?

Controleer altijd eerst of er takjes of iets anders onder uw hulpmiddel vastzit wat het geluid veroorzaakt. Is dat niet het geval, dan kunt u het volgende doen:

  1. Controleer of er ergens een schroef of boutje los zit. Als iemand bijvoorbeeld recent de wielen van uw hulpmiddel heeft aangepast, kan het zijn dat een van de bouten niet helemaal goed is aangedraaid. Mocht dit het geval zijn, kijk dan of u de bout zelf kunt (laten) vastdraaien.
  2. Breng wat smeerolie aan op de bewegende delen. Als deze stroef zijn, kunnen ze ook geluid maken.
    Blijft het probleem bestaan, neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
De spiegel op mijn hulpmiddel zit los of ik kapot, hoe kan ik dit verhelpen?

Als de spiegel los is, kunt u deze zelf vast (laten) zetten met een schroevendraaier. Lukt dit niet of is de spiegel afgebroken? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

De armlegger van mijn hulpmiddel is stuk, wat kan ik doen?

Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Er zit speling in mijn stuur. Wat kan ik doen?

Het kan zijn dat het stuur wat los zit. Misschien lukt het u of iemand anders om het stuur zelf vast te draaien. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Is de antikiepsteun afgebroken of gescheurd?

Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Waarom moet ik regelmatig mijn banden controleren?

Voor een goede werking van uw elektrische hulpmiddel is het belangrijk dat de banden niet te hard of te zacht zijn. Banden die niet de juiste spanning hebben, slijten eerder en zijn sneller lek. Controleer daarom minimaal 1 keer per 4 weken de bandenspanning. Kijk ook of de banden beschadigd zijn of versleten. Verwissel zo nodig de banden (of laat dit doen bij een fietsenmaker). Kunt u de banden niet zelf (laten) verwisselen, neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Ik heb een zachte band. Wat moet ik doen?

U bent zelf verantwoordelijk voor het oppompen van uw banden. Dit kan met een fietspomp met een autoventiel, maar u kunt ook naar de fietsenmaker of een benzinepomp gaan. Zorg voor de juiste bandenspanning. Deze vindt u ook terug in de gebruiksaanwijzing of op de band zelf. Heeft u een lekke band en kunt u het zelf niet oplossen? Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Mijn (elektrische)hulpmiddel remt minder goed. Wat kan ik doen?

Remt uw scootmobiel, (elektrische)rolstoel of (elektrische)driewielfiets niet goed? Vaak heeft dat te maken met (de conditie van) de banden.

  1. Controleer of er nog voldoende profiel op uw banden zit. Zijn uw banden versleten? Laat ze dan vervangen.
  2. Controleer de bandenspanning. Zijn de banden te zacht? Pomp de banden op met een fietspomp met autoventiel. U kunt uw banden ook op (laten) pompen bij de fietsenmaker of het benzinestation.
  3. Als uw banden nat zijn, remmen ze ook minder goed. Let daarom op bij regen en sneeuw.

Lukt het met deze tips niet om zelf het remprobleem op te lossen? Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Is er een spaak los of heeft u een slag in het wiel?

Neem dan contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

 

Mijn driewielfiets remt/rijdt niet meer (goed)

Neem contact op met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Mijn hulpmiddel heeft een lekke band en ik kan het zelf niet oplossen?

U kunt daarvoor contact opnemen met de klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.

Hoe maak ik mijn elektrische hulpmiddel schoon?

Het is belangrijk om uw elektrische hulpmiddel goed te onderhouden. Uw hulpmiddel slijt minder snel en u voorkomt storingen.

  1. Reinig uw hulpmiddel regelmatig met een vochtige doek. Gebruik geen kletsnatte doek, dat is slecht voor de elektronica.
  2. Spuit uw scootmobiel of elektrische rolstoel nooit af met een tuinslang of hogedrukspuit. De elektronica gaat dan kapot.
Waar kan ik mijn elektrische hulpmiddel thuis het beste neerzetten?

Zorg voor een droge, verwarmde omgeving. Vocht en kou veroorzaken namelijk roest en storingen. Uw elektrische hulpmiddel gedijt het beste in een temperatuur van rond de 20 graden Celsius. Heeft u binnen geen ruimte? Dek uw elektrische hulpmiddel dan altijd af met een regenhoes.

Contact opnemen